Nafarroak hamar bat pertsona tekniko berri ditu lurralde-iraunkortasunean, Nafarroa Ezaguatu Sareak babestutako 60 orduko bi prestakuntza-ekintza egin ondoren. Maiatzaren 8an hasi ziren eskolak, eta gaur arratsaldean amaitu dira Irunberriko gizarte-etxean.

Iraunkortasuneko teknikarien prestakuntza hori duela bi urte egin zen Lizarraldean, eta iaz Nafarroako ipar-mendebaldera joan zen, zehazki Sakana-Plazaola-Aralar eta Bidasoa-Leurtza eremuetara. Oraingo honetan ipar-ekialdean eman da, Pirinioetan, aurrepirineoan eta Zangozan.

Instrukzioa reskilling eta upskilling ekintzen barruan sartzen da, Berreskuratze eta Erresilientzia Mekanismoaren 20. osagaiaren (“Lanbide-prestakuntza sustatzeko plan estrategikoa”) esparruan, biztanleria aktiboa despopulatzeko arriskua duten eremuetan kualifikatzeko eta birkualifikatzeko, eta Nafarroako Ikaskuntza Integraleko Zentroaren bidez finantzatuta (CNAI). Gainera, Nafarroako Gobernuko Proiektu Estrategikoen Zuzendaritza Nagusiaren bidez finantzatu da prestakuntza. Prestakuntza-esparru horri esker, gai-zerrendari beste aldaketa bat eman zaio, eta zenbait urteko ikaskuntzaren ondoren, prestakuntza berrargitaratu ahal izan da, egokitu eta hobetzeko.

“Jasangarritasuna landa-eremuan” izeneko lehenengo prestakuntza-ekintzak balio izan du ikasleei iraunkortasunari buruzko ezagutza teoriko eta praktikoak emateko eta Nafarroa Ezagutu Sareko adituen aholkuak jasotzeko.

Lurraldeari aplikatutako iraunkortasuna izeneko bigarren prestakuntza-ekintzan, ikasleek hainbat jarduera jasangarri diseinatu eta gauzatu dituzte Nafarroa Ezagutu Sareko hainbat gunetan, lurraldeko eragileek planteatutako benetako erronkei erantzuteko.

Egindako lana Irunberriko Gizarte Etxean aurkeztu dute ikasleek. Bertan izan dira Nafarroako Gobernuko Proiektu Estrategikoen Zuzendaritza Nagusia, Lursarea-Nasuvinsa Nafarroako Lurralde eta Jasangarritasun Agentzia, Nafarroako Ikaskuntza Integralerako Zentroa (CNAI), Cederna-Garalur eta inguruko toki entitateetako ordezkariak.

Ikasle talde batek Itoizko urtegiaren amaieran dauden Nagoreko Angordoi eta Artzeko bainu-eremuen inguruan lan egin du, hondakinak murrizteko sentsibilizatzeko, eta jarduera gidatu bat egin dute Arbaiungo arroilaren bainu-gunean eta baita gymkana bat ere Usungo ingurunearen kontserbazioaz eta babesaz sentsibilizatzeko.

Bigarren talde batek Eloko eta Izagako bisitarien profila aztertu du, eta sentsibilizazio mezuak diseinatu ditu horretarako erreserbatutako eremuetan aparkatze arautua sustatzeko. Horrez gain, kanpaina bat proposatu du Santa Criz de Eslava bisitariek inguruko lokaletan kontsumitu beharraz kontzientzia har dezaten. Izan ere, eremu hori bereziki kaltetuta dago jenderik ez dagoelako.

Bigarren talde batek Elo eta Izagako bisitariaren profila aztertu du, eta sentsibilizazio-mezuak diseinatu ditu, aparkaleku arautua sustatzeko hortarako gordetako eremuetan. Gainera, kanpaina bat proposatu du Santa Criz de Eslavako bisitariak inguruko lokaletan kontsumitu beharraz kontzientziatzea sustatzeko, despopulazioak bereziki eragiten baitio.

Hirugarren taldeak Zamariaingo Begiratokian lan egin du, “Garaioako bideak” izeneko ibilbidea prestatuz, inguruko baliabide natural, kultural eta sozialak balioesteko, begiratokitik haratago, bisitari ugari baititu. Gainera, ibilbidea erreplikatu egin da, Abaurregaineko produktuen barrutirako edukiak egokituz, perretxiko eta onddoen denboralditik haratago balioak aurkezteko.

Azkenik, azken taldeak Otsagabiako hiriguneari eragiten dion masifikazioaren erronkari aurre egin dio, Ezkarozeko Uraren bideari balioa ematearekin batera. Horretarako, ikasleek Ezkarozeko Uraren bideko geralekuen edukia sortu dute eta herriko jendearekin bisita gidatua eginez praktikan jarri dute.